11/05/2016 - The Hunger by Tony Scott



1983. Οι Bauhaus παίζουν live σε ένα κλαμπ της Νέας Υόρκης. Η Miriam και ο Josh μέσα στο κοινό ψάχνουν να βρουν ερωτικούς παρτενέρ για ένα κουαρτέτο. Η ατμόσφαιρα εφιαλτική και ερωτική. Βρίσκουν, πηγαίνουν στο κομψό διαμέρισμα τους με το νεαρό ζευγάρι που ψώνισαν και εκεί το πάθος και η πραγματική φύση ξεδιπλώνονται. Ναι, η Miriam και ο Josh είναι βαμπίρ! Κόβουν λαιμούς και πίνουν το αίμα των εραστών τους εδώ και δύο αιώνες αδιάκοπα. Παράλληλα ζουν και απολαμβάνουν τις Τέχνες και τη Μουσική. Είναι δάσκαλοι κλασσικής μουσικής και απόλυτα καλλιεργημένοι.

Όλα αυτά με φόντο τη Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’80 η οποία ζει τη συνέχεια και τα απόνερα της δεκαετίας του ΄70. Της Νέας Υόρκης του Studio 54 και της Jazz, των Bauhaus αλλά και της pop art. Μέσα σε αυτό το σκηνικό ο έρωτας των δύο βαμπίρ ζει… αλλά μέχρι πότε; Ο Josh αρχίζει να γερνάει απότομα. Στην αρχή βλέπει τα πρώτα σημάδια. Η Miriam του λέει ότι το έχει ξαναδεί αυτό μετά από κάποιους αιώνες στους εραστές που έχει προσφέρει την αθανασία.

Η γεροντολόγος που καταφεύγουν να βρουν λύση είναι γοητευτική, αθώα. Τελικά θα αντικαταστήσει τον Josh με αυτήν; Η σκηνή με το ερωτικό τρίγωνο θα μείνει για πάντα χαραγμένη στην μνήμη μας; Η ταινία είναι γνωστή στους σινεφίλ όλου του κόσμου και μάλιστα σε κάποια φάση ήταν από τις αγαπημένες των μεταμεσονύκτιων προβολών.

Ο Bowie και η Deneuve ερμηνεύουν με μοναδικό τρόπο το σατανικό μα ευαίσθητο ζευγάρι και η Sarandon είναι τέλεια για τον ρόλο της απελευθερωμένης λόγω εποχής μα συνάμα αθώας γιατρού που μπλέκουν στα δίχτυα τους τα δύο αρπακτικά. Τελικά το πάθος των εραστών ζει για πάντα ή είναι για θάνατο; Η σκηνή που η Miriam αποθηκεύει στο υπόγειο της μέσα στο φέρετρο τον Josh, σε ένα χώρο γεμάτο από πρώην εραστές που δεν μπορούν να πεθάνουν και μένουν πάντα ζωντανοί εκφράζει την πραγματικότητα.

Παλιές αγάπες θαμμένες μέσα στην αποθήκη του μυαλού και της καρδιάς του καθενός μας, ζουν εκεί για να μας θυμίζουν ποιοι είμαστε και πως φτάσαμε έως εδώ. Υπάρχει βέβαια και η ψυχολογική-ερωτική πλευρά του όλου πράγματος με τους ανθρώπους να χωρίζονται σε δύο ερωτικά στρατόπεδα, στα βαμπίρ και τους λυκάνθρωπους. Τα βαμπίρ κυνηγούν, είναι μεθοδικά και απομυζούν ενέργεια μέχρι να κάνουν το «θύμα» τους κτήμα τους. Οι Λυκάνθρωποι απλά τρώνε, ωμά και κατά μέτωπο. Η μοντέρνα ψυχολογία λέει ότι οι κυνηγοί είναι χωρισμένοι σε αυτά τα δύο στρατόπεδα.

Έτσι και στην ταινία τα βαμπίρ αποδεικνύονται ευαίσθητα, με έναν τρόπο που δεν γίνεται κατανοητό ίσως. Η Miriam αγαπάει τον Josh αλλά πρέπει να τον βάλει στο φέρετρο της λήθης για να βρει γαλήνη. Όλα αυτά μπορεί να ακούγονται κάπως περίεργα στον κόσμο του 2016, αλλά μια ταινία εκφράζει την εποχή της και έτσι θα πρέπει να την βλέπουμε.

Το Hunger είναι αντιπροσωπευτικό ερωτικό δράμα της εποχής του, με εξαίσιους ηθοποιούς μιας άλλης εποχής, πιο αγνής. Τότε που όλα αυτά ξεκινούσαν, όταν ακόμα το Twilight δεν ήταν ούτε μια… φαγούρα όπως λέμε! Όταν ακόμα δεν ήταν της μόδας τα ερωτευμένα βαμπίρ. Δείτε το όσοι δεν το έχετε δει!

U-Nick



επιστροφή...
Banner 2 Banner 3 Banner 3